Halaman

    Social Items

Visit Ezuddin Blog

kenaikan harga barang

POP vs DUNIADewasa ini, kerap kita didendangkan tentang keadaan semasa yg semakin tidak menentu sekarang ni. Dengan janji2 yg tidak ditepati. Dgn madah2 yg memperbodohkan kita. Amat sukar untuk kita melaluinya memandangkan rentetan perkara2 tersebut menyebabkan kehidupan kita dari segi kewangan serba sedikit terjejas.

Beberapa cara yg dilakukan untuk menyerap perubahan kewangan lebih2 lagi kenaikan yg bermacam bermula akhir tahun ni dan tahun 2014. Ada yg mengurangkan perbelanjaan rutin. Ada yg menukar pembelian barang dari gred bagus ke gred rendah dan sederhana. ada yg terus pindah dari malaysia (ada kata2 Kalau tak suka, sila keluar dari malaysia). Heee.. namun begitu, aku cuba cari pendekatan yg selamat iaitu dgn hanya membeli keperluan yg munasabah tanpa mengurangkan gred barang.

Internet juga bole kita gunakan. Ada pelbagai jenis website yg dapat menawarkan pulangan dari segi diskaun, kredit, token atau mungkin juga wang. Jangan MLM sudah. Ada satu website yang aku cuba dan nampak ada potensi utk jana pendapatan tambahan. Nak cuba je dulu kot2 bole dapat. Heee.. sesapa yg ingin tahu n nak cuba, ini linknya iViperhost.com

Mungkin kita bole sama2 menyerap kenaikan harga yg semakin kerap.. siapa tahu..

Peace..

P/s: Persepsi harga juga mengundang kenaikan harga.

No comments