Powered by Blogger.

Monday, June 13, 2011

Filled Under:

Bu Jing Yun

Share
Aku rasa ada yang tertanya2 sapa tu Bu Jing Yun. Dia ni adalah watak yang terkenal pada tahun 90 an dikala era komik hongkong masih lagi mendapat tempat dihati peminat. Kalau dibandingkan dgn sekarang, ramai anak2 muda lebih meminati Manga berbanding komik Hongkong, tp aku akui, komik Hongkong ni masih lagi mempunyai peminatnya sendiri; seperti aku ini.. Hehehe...


Watak Bu Jing Yun ni adalah salah seorang watak protagonis dalam Komik Pedang Setiawan aka Storm Riders. Pada awal kemunculannya, Bu Jing Yun memegang watak antagonis dan kemudian bertukar protagonis. Dia lebih dikenali sebagai Penjejak Awan apabila komik itu dialih bahasa ke BM. Aku meminati komik Pedang Setiawan ni kerana di awal terbitannya, lukisan karakter komik ini adalah begitu detail sekali. Itu yang aku kagumi. Seolah2 bila kita lihat lukisan tersebut, ianya seperti "hidup". :)



Aku masih lagi mengikuti komik ini sehingga sekarang, walaupun ianya sudah memasuki bilangan ke lima ratus lebih. Seperti yang aku katakan, komik ini masih lagi terdapat peminatnya sendiri, mungkin org2 yang dah macam aku ni.. Hehehe.. Tetapi, apa2 pun, watak penjejak awan ini serba sedikit memberi impak dalam hidup aku kerana ianya membawa watak yang rebellious sewaktu mudanya. Aku mcm nak rebel, tapi mcm malas la plak.. hahaha..  Long live Bu Jing Yun!

watak ketika zaman mudanya

Pedang Istimewa miliknya



watak ketika zaman dewasanya
**Update: komik Pedang Setiawan kini sampai ke penghujungnya. Sedih pulak. :((

1 comments:

Anonymous said...

perlu memeriksa:)