Powered by Blogger.

Tuesday, October 11, 2011

Toyota "special edition 2011" :P

Manusia ni kadang2 tak puas dgn apa yang mereka ada. Baru2 ni, dengan kenaikan gaji baru yang diumumkan oleh kerajaan, ada diantara kita yang telah memasang angan2 untuk membeli sesuatu yang baru. Ada yang memasang angan2 untuk membeli barang2 sekolah anak, renovate rumah, beli kereta baru, dan ada jg yang aku dengar ditempat kerja yang mau isteri baru! hahaha.. eloklah tu!

Apabila kita telah pasang angan2 untuk beli sesuatu yang baru, kdg2 kita lupa yang ianya juga akan menambahkan lagi beban hutang. Contohnya beli kereta baru, hutang bertambah lagi walaupun kereta lama telah di trade-in. Secara teori, mungkin tempoh hutang menjadi panjang dan bayaran ansuran pula semakin banyak.. Heee. Kalau ada duit lebih tu, tak payah la beli kereta baru, upgrade je kereta yang sedia ada.. Tak pun kalau rasa2 nak jugak pakai kenderaan baru, buat je macam dalam gambar tu, lukis dan lekat je... dah jadi kereta mahal.. hahaha "ISTIMA" pulak tuh! *wink*
Publisher: E Jay - 10/11/2011 10:00:00 PM