Powered by Blogger.

Thursday, September 1, 2011

$$$ Emas 999 idamanku $$$

 Aku ni bukanlah pandai bebenar ttg emas ni, tp aku rasa macam best plak beli emas ni walaupun aku tau lelaki tidak boleh memakai emas. Hehehe...

Seingat aku, kali pertama aku membeli emas ialah pada tahun 2003.. Tapi bukan la emas betol, cuma cincin emas coated 24K.. Itupon harga mencecah rm300.. pergh, padahal cincin salut je... Cuma yang menariknya, itu ialah cincin replika Lord Of The Ring. Yela, masa tu tengah top citer LOTR ni.. Jadi, aku pun amek la peluang beli cincin yang konon dikatakan limited tu... Saje je nak rasa beli emas la konon2.. Pulak tu, cincin tu muat la pulak kat jari manis aku... heeee... Sweet!...
Publisher: E Jay - 9/01/2011 01:25:00 PM

Sunday, August 28, 2011

,

^^Mercun, Hari Raya & Aku^^

Sedar tak sedar, Hari Raya telah semakin menghampiri kita. Hanya tinggal beberapa hari saja lagi kedatangan aidil fitri yang memungkinkan kita melihat pelbagai kerenah tua muda besar dan kecil bersama - sama menyambut hari gembira. Bagi aku, kebiasaan apabila beraya di kampung halaman bersama ibubapa dan adik2 adalah yang dinanti - nantikan pada diri aku.

Namun begitu, hari raya pada tahun ini tidak jauh berbeza dengan tahun2 yang sebelumnya, antaranya pergi rumah2 sedara dan main bunya api dan mercun. Aku suka juga bermain mercun walaupun aku tahu ianya merbahaya dan telah diwartakan oleh kerajaan sebagai barang yang diharamkan... oops!  hehehe.. Tapi, keinginan tu kadang2 melebihi daripada nasihat dan amaran yang dterima.. Nak buat mcm mana,, aku rasa ramai juga yang berpendapat sedemikain. Lagipun hari raya bukan selalu, jd bermain mercun ni mungkin sudah menjadi sebahagian dari cara kita meluahkan rasa suka kita...  Agaknya la..


Tapi aku selalu beringat dan berhati2 ketika bermain mercun. Aku ni bukanlah jenis yang hardcore sehingga nak bermain meriam buluh atau buat mercun sendiri. Tak sanggup aku nak terputus2 jari, tangan, kepala dan kaki kerana bermain mercun... OOOO tidak.. Aku sekadar bermain mercun hanya untuk suka2 dan bukan experiment yang bukan2... heeehehe.. Malah, yang paling best ialah mengambil gambar light trail menggunakan DSLR sewaktu budak2 tgh ber main mercun. Tapi, aku tak berapa pandai la buat light graffiti ni, sekadar conteng2 guna cahaya pandai la... heee
Publisher: E Jay - 8/28/2011 03:04:00 PM