Halaman

    Social Items

Visit Ezuddin Blog

Mersing ada puting beliung..

POP vs DUNIASeperti biasa, pagi2 ahad di je, bangun tido, siap2kan apa yang perlu kat umah ni, basuh baju, basuh seluar, sidai baju, sidai seluar, tgk internet, tgk tv dan main2 gtar.. Dan sewaktu aku sedang baca blog sorang kawan aku ni, terkejut apabila aku membaca artikel beliau "nampak tornado kat bumi mersing". Ya Allah.



Selama aku tinggal di Mersing, mmg ada bermacam2 kejadian yang aku lihat (termasuk la lori ais tiba tiba berada didalam laut)tapi tidak pula kejadian seperti mini tornado ni..
Kawasan di Mersing ni, seperti kawasan2 pantai Timur yang lain mmg kawasan yang berangin dan ombak laut boleh kata ganaz2 la, or mungkin lebih tepat mini ganaz. Dan apabila berlaku hujan je, awan dan badai (macam Pedang Setiawan lak -Penjejak Awan dan Penjejak Badai hehehe)mmg bole tahan amarahnya kdg2.

Kalau difikir secara saintifik, mungkin ada sebab mengapa berlaku mini tornado di sebuah pulau di Mersing yang sempat dirakam oleh penduduk disitu. Pertembungan angin panas dan angin sejuk ke, or pertembungan kawasan bertekanan tinggi dan tekanan rendah ke, entah lah, aku pun tak tau.. I am no expert when talking about this stuff. :)

Kalau difikir secara yang tersirat, apa yang aku tau, pulau yang didepan Mersing tu banyak babi hutan, hehehehe... Agaknya ada org yang buat dajal kot kat situ sampai babi hutan2 tu marah dan panggil tornado kecil untuk halau org2 yang buat dajal tu.. (ni teori mengarut la plak!!! hahaha)

Anyways, apa apa pun, aku semakin merindui Mersing kerana pada awalnya aku menyangkakan aku akan berada lama di Mersing tu bersama kawan2 aku, tp rupa2 nya, aku ke melaka plak.. Rindu saat2 berjalan2 bersama kawan2 seprti Bob, Abo dan daya..

BTW, dayah, thanx for the info in your blog.. Tau jugak aku cerita ganjil terkini di mersing..

No comments