Powered by Blogger.

Sunday, May 15, 2011

Filled Under:

Naseb la kau kucing... :)

Share
Kalau kita cakap pasal kucing, mesti ada yang akan berkata kucing tu comel, gebu, manja dan macam2 lagi. Dan aku pula tak berapa suka sangat kucing bukan kerana apa, hanya kerana bulu2 nya yang membuatkan aku selau bersin. Alergi la katakan. Tapi kadang2 aku suka gak dengki kucing2 ni, kacau anak2 kucing, tarik misai kucing dan macam2 lagi.

Apa yang menjadi perhatian disini, kadang2 aku lihat ada segelintir manusia yang terlalu taksub dengan kucing sampai ada yang menyolekkan kucing menjadi bukan2. Ada yang menjaga kucing macam menjaga anak2 sendiri, dan ada yang menjaga berpuluh2 ekor kucing dalam rumah. Aku pun heran mcm mana mereka bole tahan dgn bau2 kucing tu yang kadang2 bau hancing. Tahankah mereka memandikan kucing tu hari2 dan melatih kucing tu berak ditempat yang betol? Kalau aku, tak kuasa den! hehehe

Dan ni yang paling aku respect la kerana sanggup menyolek kucing sampai menjadi macam pikachu dalam cerita pokemon. Apalah nasib kucing tu sampai diwarnakan satu badan menjadi kuning. Adoila, tak pasal2 kucing tu dan macam kena rendam dengan pewarna baju! ahak. Kalaulah aku jadi kucing tu, dah aku maki hamun tuan punya kucing tu.. MAcam takde otak lak. Ni lah yang dinamakan penderaan alaf baru.. Hihihi.. Hai, nasib la kau kucing.

0 comments: